söndag, maj 25, 2008

ytterligare en helg

Yes då har hela helgen gått mot sitt slut igen, idag är det alltså söndag och det känns verkligen, jag är trött och seg fast vi inte gjoprt nå speciellt i helgen, däremot har jag fortfarande ont i ryggen så igår efter ESC så gick jag o la mig före Micke och det har nog aldrig hänt. Tror inte ens att jag hann ha ögonen öppna mer än nån minut efter det att vi släckt alla lampor. Jaja skönt att vara trött ibland också men inte så kul när det är ryggen som strular.

ESC igår var väl kanske inte så jättebra, inte förr oss - Sverige, men jag tycker att det inte spelar sån stor roll, vi kom ju med från semi-finalen iaf och Charlotte gjorde ett bra framträdande.
Mina favoriter var iaf Spanien, Armenien och Bosnien-Hercegovina, det gick väl sådär för dem, Armenien placerade sig högt iaf.
Ryssland som vann hade en bra låt och jag älskar konståkaren, han är ju helt underbar - synd bara att man inte kunde få se mer av honom ist för han som sjöng :P
Frankrike var ju också bra, en riktigt cool låt och framträdande :)




Igår var vbi ju på marknad i Västerås, tog ganska lång tid innan vi kom iväg och när vi satt i bilen så vart Ture helt åksjuk och började kräkas en hel del men sen efter ett par kräkningar så var det okej igen iaf :)
Fast jag höll på att bryta ihop, när vi åkte förbi Grällsta så skriker Micke bara rakt ut och när jag kollar upp på vägen så är det en liten hundvalp som skuttar över vägen, Vi vart ju tvungna att stanna för jag vägrade att åka därifrån när valpen skuttar på väg kanten. Väl på väg fram så ser jag en annan bil som kör ganska fort så jag börjar ju vinka o studsa så att bilisten ska se valpen och det gick bra, sen såg jag ägaren börja springa och kommer och hämtar valpen så allt gick ju bra men attan vad ont i magen jag fick, vart ju nervös och kunde ju se framför mig hur valpen blev påkörd, om det hänt hade jag nog brutit ihop totalt där mitt på vägen.

Väl framme i Västerås var det ju bara grått väder och lite regn men sen gav det sig ganska fort, visserligen var det gråt men inte regn iaf. Dock precis när vi skulle in på marknads området så fick man tydligen inte ha hundar med sig, ganska surt då vio hade Ture med oss och inte kunde vi ju sätta honom kvar i bilen heller då jag tror att han skulle få panik där.
Vi funderade på om vi skulle åka hem eller hur vi skulle göra men vi hittade en annan väg in så vi slapp vakterna och då la vi Ture också i barnvagns korgen och det gick bra, lite trist var det ju när vi inte kunde ha honom gå som vanligt så marknaden i sig blev trist.
Hittade dock ett par skor som var så underbart snygga men såklart för stora. Mina fötter har verkligen krympt, inga 36 kan jag ha och många 35 är också förstora, helt sjukt ju!
Så jag köpte inte dom skorna, kanske senare någon gång :)

Nä nu måste jag fixa här hemma, hinner inte skriva mer men det kommer säkert mer under dagen.
Hoppas ni hade en underbar helg?!
Kram

2 kommentarer:

  1. Stort tack för att ni stannade för lilla Lukas! Ett råddjur hade blivit påkört och hundarna kände lukten och drogs till andra sidan vägen, annars brukar de alltid hålla sig på gården.

    Ska framföra till Lukas att ni trodde att han var en valp, då blir han nog stolt ;) Han är 15 år i år och både döv och halvsenil, gissa om vi fick hjärtklappning när vi såg honom på vägen!

    Stort tack ska du i alla fall ha för att ni stannade och brydde er om en liten hund.

    /Tjejen som kom springandes.

    SvaraRadera
  2. Oj men vad kul att du hittade hit!
    Självklart så stannar vi, jag fick så ont i magen och kunde verkligen inte bara åka, har ju själv en liten hund och jag hade velat att någon stannat för honom.
    Jaså han är så pass gammal, vad häftigt men jag kunde nästan gissa att han var döv då han inte reagerade så mkt på något. Skönt att allt gick bra iaf och krama vovven från mig!

    SvaraRadera

♥ Your words against mine ♥