lördag, december 17, 2011

Surrogater


Ligger o kollar på filmen Surrogates.

En ganska så futuristisk film där det finns sk männnskliga robotar.

Robotarna ser precis ut som vanliga människor och styrs också utav just vanliga människor.

Robotarna lever de vanliga livet medan människa bakom roboten, i filmen kallat surrogat, ligger hemma hos sig och styr roboten med hjälp av elektroder kopplat på den männskliga kroppen/hjärnan.

Grejen är den att jag kan inte riktigt beastämma mig om surrogater är en bra eller dålig idé. Tanken känns liksom jäkligt bra. Tänk själva att ha en surrogat som kan göra allt du vill, se ut så som du vill men du själv ligger hemma och "bara" styr.

Du har inga direkta känslor, inget gör direkt ont men det är just det. Hur skulle världen egentligen bli..?

De flesta o nästintill alla skulle troligen välja snygga, attraktiva surrogater, du kan bestämma kön och hudfärg..

Du är fortfarande du men utåt sätt möjligen någon annan.

Jag gillar filmen hittills men jag känner mig också extremt kluven till just idéerna.

Paranoia o schitzofreni får definitivt en annan innebörd, iaf i mitt huvud o jaa tankarna just nu är definitivt många o snurriga..

Jag skulle nog kunna skriva o prata om just detta i flera timmar.

Och egentligen om nu skulle ha en surrogat som man skickar ut och då inte har några känslor.. Är man inte då lite utav en narcissistisk psykopat eller vad blir egentligen skillnaden..?!

1 kommentar:

  1. Sv: Det var inte som jag skrev, hade blivit ett missförstånd! Första gången på gymmet är gratis, en testgång. Sen kan du binda dig i 12 månader för antingen bara träning (249:-/månaden) eller träning och sedan få sola obegränsat (299:-/månaden). Det sista har jag uppgraderat mig till :)

    SvaraRadera

♥ Your words against mine ♥