måndag, december 26, 2011

Jag förstår varför jag inte är där ofta


Julen är över.
Det känns fasen bara bra. Jag sov bort julafton mer eller mindre. Kändes faktiskt skönt. Dcok var jag sjukt seg på juldagen så antagligen blev det för mycket sömn.
Spriten jag drack i fredags kan ju också ha spelat lite roll.

Iaf så hämtade vi upp Samira hos sin pappa, syrran o Freddan o sen åkte vi ut till mamma i Norberg. Det blev en hel del bus, mat o paket. Roliga julklappar och jag gillade verkligen min - en "ny" dator från mormor o morfar. Samira fick sin finfina klänning som mormor sytt. En Rapunzel-klänning och den är så himla fin så jag vet inte vad.
Hon frågade mig sen hur tomten kunde veta att hon önskade sig en sån klänning o hur tomten visste att vi behövde en ny dator.. Lite sådär halvsvagt sa jag bara att tomten minsann vet nästan allt :P

Min kära mor var dock inte alls glad över min julklapp utan jag fick mer eller mindre än utskällning och skit kastat mot mig. Jag skulle tydligen inte alls tagit emot min julklapp, hon undrade också varför jag egentligen ens var där varpå jag svarade att dom faktiskt bjöd ut mig dit. Till svar vart att dom ville träffa Samira och att det inte skulle vara synd om mig som satt ensam.. Att dom vill träffa Samira okej det fattar jag men att bjuda ut mig dit bara för att jag inte skulle vara själv..?!
Jag valde ju att "fira" julafton själv eftersom jag inte gillar att vara där jag inte känner mig hemma.
Aja, det hela slutade iaf med att jag gick ut o grät o rökte. himla trevligt det där med julfirande. Mamma tyckte att jag skulle åka hem eftersom dom inte "dög" men jag vägrade lämna Samira.
Jag gick ist upp till det rum där vi skulle sova o kollade på Smurfarna.

Känns inte som om jag kommer fira nå mer jul där direkt, inte när det i slutändan bara gör att jag mår sämre än i vanliga fall. Och julklappen jag gillade så mycket - datorn känns liksom fortfarande uppskattad men jag känner mig ändå dum på något sätt.
Jag fick ett sånt där fint stearin-äpple också av syster, så det står nu på mitt köksbord! =)
Nu är jag bara trött igen, dagen har varit jobbig o utan ström men nu är jag hemma o jag ska fasen lägga mig i sängen o kika film.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Your words against mine ♥