tisdag, december 13, 2011

I en grannkommun




Lucia-dagen.
Jättestressig dag med massor att göra.. Ja jäklans.. Eller så var det tvärtom :P
Inte mycket gjort idag heller..Åkte iaf över med syster till Hedemora. Kollade Pickabo, Gothic Zone o leksaksaffären.. Bolaget blev det också.
På Pickabo hade dom lite roliga saker, en ny leksak till Kady, liten julklapp till Smira och världens häftigaste studsboll med glitter och blinkande lampa i.. Den är till mig men Smira kommer älska den också.

Leksaksaffären var bara dyr men dom hade en häftig katt, en leksakskatt som rörde sig, kurrade o så.. Läskig som satan, dyr som fasen men ändå häftig. Och som syster sa, ingen äcklig kattlåda behövs ju..
Men jag skulle inte vilja ha den hemma, den skulle skrämma mig!

Gothic Zone fanns där massvis av saker men lika dyrt där med enligt mig. Dom som jobbade stod o pratade socialbidrag och hur mycket vs lite dom fått. Att det var billigare o handla i Avesta men dom var tvungna o ta bussen alt tåget dit.. yadayada.. När dom fråga om jag behövde hjälp hade dom den absolut trevligaste tonen jag hört till en kund.. ;)

På bolaget köpte syster glögg - i tetra. Jag köpte två små billiga öl. Hittade även julölen från BrewDog There is no Santa. Den ska jag dricka på julafton! Fast tydligen smakar den inget gott så jag får väl dricka ur innehållet o hälla i nå godare för det ju ändå etiketten som jag gillar :D

Sen åkte vi hemöver, en runda genom stan o sen mot Krylbo och där kom polisen med blåljus och självklart stannade dom utanför mitt hus. Dock har jag ingen aning om vem av grannarna dom var till denna gång men grannen närmst mig hade en suspekt brevlåda som jag tror hände nu.
Fast ja.. No different there liksom..
Vi åkte ist till Kvantum, jag köpte inte ett skvatt men såg att dom hade en liten liten kycklingbit för 14.90, sött det tycker jag.. Den hade jag kunnat äta men ist blir det nu smörgås o lite te.

Jaa det var min dag det.. Inte så lång inte så händelserik men helt okej för min del definitivt.
Och mjoo så här är det.. S:ta Lucia var en italienska, alltså en tjej, pojkar är inte Lucia men uppenbarligen lite av en martyr.
Tycker det där bara blir ett hån och ett fjantigt försök på uppmärksamhet.
Jämställdheten blir inte bättre av att göra allt könslöst, inte enligt mig.





2 kommentarer:

  1. sv: du har så rätt så! små barn är lite lättare att kontrollera än en vild&våldsam 5åring som sparkar&skriker att den ska döda alla barn på dagis... hade det varit mitt egna barn hade jag hållt fast barnet tills det lugnade ner sig, men riktigt så får man ju inte göra med andras barn. Och även om jag som bara är student där någon vecka gör något "bra", så spelar det ju ingen roll om ordinare personal inte jobbar på det sättet resterande tiden av läsåret:/ det är svårt det där! Men jag gillar att föräldrar, som du, är engagerade :) Det är så man önskar att alla föräldrar skulle vara :) Kram & godjul på er!

    SvaraRadera
  2. Sv: Tack så jätte mycket, vad glad jag blir! :)
    Är allt bra med dig? :)

    SvaraRadera

♥ Your words against mine ♥