torsdag, december 15, 2011

Katter, fåglar och religion



Min katta är sur idag. Fåglarna sitter på balkongen o mumsar o hon får inte mumsa alls. Hon får snällt titta på.
Hon lyssnar o kollar ganska intensivt och det är riktigt kul att iakttaga henne.

Domherrarna som jag haft utanför är idag inte alls här, Jag gillar dom, så fina.
Jag o Smiras pappa pratade nyss om deras röda färg på bröstet. Han hade hört att dom fått det då dom drog ut taggar från Jesus törnekrona när han hängde på korset, det ska alltså föreställa Jesus blod.
Jag hade nog inte hört det eller så har jag bara glömt. Jag har för mig att jag hört att det var att dom bränt sig någon gång, ungefär som Ikaros men när jag googlar hittar jag det inte så jag vette tusan vad jag tänker på..
Ikaros som flög för närma solen så att hans vingar av vax smälte.. Något sådant..

Edit 161211; Jag lyckades visst drömma mig bort lite i väntan på bussen, då jag skrev detta under tiden. Så det var bara att stänga ned o rusa till bussen men jag hann iaf =) Och inlägget får bli såhär halvklart..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Your words against mine ♥