tisdag, januari 31, 2012

Psykvård inte alltid lika hemskt som det kan låta

 ✔
Lååång dag fast jag ser också att klockan inte ens är mkt, Samira sover o jag ska i vanlig ordning smörja mig o sen kika Buffy tills jag somnar.
Skrev om Fejjan igår ju, efter inlägget kom jag på att jag måste kika in där och jäklans då fick jag en ego-boost då faktiskt flera gillade att jag öppnat kontot igen o vissa tom skrivit att det var kul att se mig där igen, typ.. Iaf så kändes det kul och bra.
Annars har det blivit väldigt lite tid där, jag har inte alls samma intresse och/eller behov. Det är rätt skönt att prata med vissa individuellt ist.

Jaja efter min träff hos psykologen var det bara att i rask takt hämta busfrö som jag trodde skulle vara både trött och sur men hon strålade och hemresan gick riktigt bra, även kvällen har gått bra även fast hon inte ville sova men det var inte ens närheten av de tjafs vi hade både i morse o sen igår, det kändes skönt som fasen! :D

Sen har jag också kommit på att varje människa som går hos psykolog eller kuratorer o dyl borde ha samma känsla som jag får när jag är klar med min sk session, en otroligt tröttsam och tung känsla men samtidigt såå lättad, Jag gillar verkligen min psykolog det känns så otroligt bra även fast jag nästan alltid gråter en skvätt så känner jag mig starkare och mer energifylld efter att ha varit hos henne.
Jag är verkligen nöjd !

Det var ju nu över en månad sedan vi sågs sist så det fanns ju som skrivet tidigare en del att gå igenom. Efter att ha gått igenom det mesta dock lite snabbt då det ändå är tidsbelagt så insåg jag också att det inte alls är konstigt att jag känner mig trött hela tiden. Av allt som hänt på bara en månad så är det verkligen förståeligt, av vissa ansvar o bördor jag bär så är det ändå faktiskt rätt bra att jag inte bara sjunkit igenom utan fortsätter så mkt jag kan att arbeta o bearbeta.
Jag förstår också nu hur och varför det känns som om januari månad borde tagit slut för minst två månader sedan.

Oh well imorgon är det iaf februari och ännu närmre Sälen, känns vemodigt ännu men samtidigt kul. Jag är verkligen kluven men jag åker självklart upp ändå.

1 kommentar:

  1. Det är bra att det finns hjälp och finns dom som man faktiskt kan öppna sig för!!
    Utan att vara rädd för "vilka det ska komma ut till"..

    SvaraRadera

♥ Your words against mine ♥