lördag, januari 14, 2012

Bad, läkare o ljusterapi o lite känslor


Vart visst en sån där modern bloggpaus :P
Näe men lördagen vart ju kul och slutade lite oväntat, bubbelbad hos en kompis till typ klockan 10 på söndag förmiddag.
Jag tvekade länge innan jag väl också hoppade ner. Killen vi var hos måste mått bra, det var han och sen 4 tjejer till inkl mig ;)

Veckan har varit lugn, kändes som om jag hade en hel del sömn att ta igen (även fast det inte går) sen träffade jag en ny terapeut också. Kändes väl sisådär men det gick okej.
En av de saker som kändes konstigt var väl att jag tror hon är väldigt jämngammal med mig och det kändes liksom lustigt. Vi hade kunnat haft omvända roller, det hade kunnat vara jag som satt där som terapeut ist för att sitta mitt emot och ha livet upp och ned.. Fast ptja.. det är ju inte så men det är väl heller inte för sent egentligen.
Det vart också lite pratande om hur hon som är så ung skulle kunna jobba som just arbetsterapeut men jag tycker nog ändå inte att det är konstigt. Vissa har upplevt en hel del och faktiskt tagit sig igenom skolor och kurser och såå unga är vi inte längre ändå..
Mja många tankar där som sagt och jag var sjukt trött psykiskt efteråt.

Jag har varit med Smira till ögonläkaren också, skulle kolla så att det var bättre med glasögonen och det var det även om vi tydligen inte hade fullt resultat men det berodde troligen på att hon inte hunnit använda sina glasögon så länge. Också troligen pga att vi inte varit så påstridiga när det kommer till att använda dom. Jag ser hellre att hon får välja det lite själv än att tvingas och då också ge upphov till ett slags avstånd/ogillande från Smiras del. Så för mig iaf så är det bättre att hon själv märker att det blir bättre med glasögonen än att tvinga henne. Fast nu efter besöket så har hon faktiskt använt dem mer o mer och det är kul att se =)


Och helgen, ja den är lugn. Min kropp mår inte bra och det tär på hela mig. Ena stunden vill jag typ gråta lite o nästa stund är jag lite arg över att det känns som om så jäkla mycket ska inträffa just mig och sen som nu känns det bara apatiskt.. Lite väl mkt känslor månne?!
Men det går väl an, jag försöker iaf att inte stressa upp mig för då blir det bara värre. På tisdag ska jag iaf iväg på ljusterapi men det är ju inte säkert att den hjälper från första stund men det kan ju bli lite ljusare (höhö kul) kanske..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Your words against mine ♥