måndag, januari 28, 2008

inflammation

Jag skriver inte mycket här just nu, skulle vilja skriva mer men det finns varken tid eller ork.
Nu snart ska jag ut med lilla Ture, som för övrigt blivit riktig duktig, han busar o stojar här hemma men är ändå lugnare än vad jag trodde.


Vaknade i morse med öm hals och nån ögoninflammation tror jag, helt röd i hela höger ögat, svider och är torr också. :/ Hoppas det går över snart så drygt när man inte kan se normalt.

Igår vart jag osams med min pappa också så nu har jag bestämt mig. Tänker inte svara om han ringer utan tänker bara ignorera honom, orkar verkligen inte med honom just nu och speciellt inte när han bara får mig att må dåligt, finns liksom ingen mening!
Farmor var iaf här idag en sväng, det var kul och hon tyckte att Samira blivit så stor och det har hon ju sen så vart hon nog lite kär i Ture, hihi.

Fick försenad födelsedagspresent och julklapp också, Samira fick ursöta strumpor och raggsockor och sen en klänning som är lite stor nu men snart så kan hon ha den, kanske t o m i sommar om den inte blir för lång bara.

Apropå Samira så går hon nästan hela tiden själv nu, släpper taget och tar ett par steg, stannar upp för att hitta balansen och sen går hon lite igen och hon ler såå stort när hon kommer på vad hon kan, min söta fina flicka! :D
Sen idag fick hon nå konstigt för sig så hon kröp runt med en handduk över huvudet och tyckte det var jättekul och senare så snodde hon min nagelfil och kröp med den i munnen, fast den tog jag av henne rätt så snabbt så hon inte skulle ramla med den i munnen. Den är ju inte vass men den hamnar nog väldigt lätt ner i halsen.

Micke är i Sthlm och blir där hela veckan, var ju meningen att han skulle till Katrineholm egentligen men tydligen så vart det ändrat så han ska dit nästa vecka ist. Tror inte det går så bra för dem i Sthlm, dom jobbar ju nere vid Hammarby Sjöstad och ingen kan väl ha missat kaoset där, fy tusan vad jag glad jag är att jag inte jobbar där. Allt är bara stressigt och ihop hafsat :/

Nu ska jag ut med lilla prinsen o sen blir det att lägga sig i sängen och lyssna på ljudbok på mp3:n, har lagt in Annika Lantz 9½ månad, hon är såå kul, har boken också men jag hinner aldrig läsa och ska jag läsa på kvällarna så fastnar jag i timmar eller tills jag däckar :P

Hoppas jag hinner skriva lite imorgon, tänkte lägga in en film också på Samira när hon busar men jag vet inte om jag måste redigera den först, den kanske är för stor.
Får se hur det blir imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Your words against mine ♥