tisdag, december 04, 2007

Om Stockholm

Stockholm

Fredag:
Åkte mot Stora staden vid lunch-tid i fredags, jag tyckte det var så himla kul, det första vi gjorde var att åka in till Barkarby och fikade o matade Samira på Ikea och sen köpte vi lite saker där också, fina saker till köket och jättefina jul slingor, fast dom är lila så det e ju inte så mycket jul över det hela men jag älskar dom. Efter Ikea gick vi in på Rusta och jag köpte en söt rosa handkontroll till mitt PS2 sen hittade vi en söt matta till Samiras rum och en hel del andra saker också :)

Innan allt stängde hann vi in på babyland, hittade en vagn som jag blev sugen på - en teutonia. Får se om det blir nån ny vagn eller om vi håller kvar vid vår Herqules, gillar den mycket också. Köpte lite handsprit inne på babyland också, bra att ha nu när vinterkräk-sjukan och andra härligheter härjar :P Passade även på att kika på en ny barnbilstol, tror det blir en Graco ist för en Britax men vi får se.

När allt stäng åkte vi o handlade lite mat o sånt på Coop i Rotebro och sen åkte vi till husvagnen i Runsa, så mysigt där och fint, vi kollade lite film o bara myste rent allmänt.

Lördag:
S
om vanligt så är vi seg, kom inte iväg från Runsa förens framåt 12-tiden :S åkte direkt mot Djurgården och Skansen iaf, väl framme så var det massor av bilar så det var lite knöligt och där vi tänkte parkera var visst avstängt men vi ställde oss vi Nordiska Museet ist så det dög bra :D Innan skansen gick vi in på Aquaria - ett vatten museum. Det var ganska litet, mycket mindre än vad vi trodde men det var häftigt att se hajarna även om dom inte var såå stora, sen såg jag sjöhästar också men det e så tråkigt att dom är så mycket fulare än i alla sagor o tecknade filmer :P
Samira gillade också fiskarna speciellt dom som spottade vatten, det tyckte hon var skitkul!
Efter Aquaria så gick vi in på Skansens julmarknad, eftersom vi var lite sena så var vi lite stressade men vi hann med att mysa därinne innan allt regn kom, trist med så mycket regn just då men vi gick in på ett fik o värmde oss o matade Smiris och väl där inne såg man ut över Solliden scenen så då såg vi lite av jul allsången :D Magnus Carlsson var där o Paolo Roberto krönte Stockholms Lucia, kul att se men det var inte nå länge man orkade stå där i regnet, fin Lucia var det iaf - mörkhårig - det gillar jag!
Efter Skansen åkte vi mot Kista o var in på gallerian där, hittade massor av saker inne på HM där som inte finns här, köpte jättefin ring med rosa dödskalle, torgvantar som var vita med svarta stjärnor och sen ett jätte fint underklädes set :D
Efter min shopping käkade vi igen o sen åkte vi "hem" till Runsa igen. Vi var verkligen skittrötta men Samira ville inte sova så vi satt o busade o myste o jag babblade som bara den :D


Söndag:
Vi kom i väg lite tidigare, åkte till Kungens kurva o var in på Heron City och in på Media Markt, min bästa affär, kollade lite på min blivande bärbara ROSA laptop :) sen checkade jag in vilken kamera jag ska köpa, nu står det mellan Olympus SP-560, Sony Cybershot DSC-H9 eller Canon Powershot S5, om någon har erfarenhet om någon av dessa kan ni ju berätta?! :)
Efter Media Markt så blev det lite mat och sen stack jag till Din Sko, Skopunkten och HM medan M gick med Samira till Toys r' us, jag hittade ett par skor som jag ville ha men dumma jag köpte dom inte så nu ångrar jag mig jätte mycket, hoppas dom finns kvar om två veckor, då ska vi tillbaka till Stockholm.
Just ja innan Media Markt så var vi in på nå ställe med jätte mycket barnmöbler, tror det hette Cilek, hittade iaf en spjälsäng som jag vill köpa, tror jag ska försöka få råd att köpa den iaf :) Fast M tycker att jag e dum :P
Efter barn-affären gick vi iaf till Ikea, köpte ett dubbeltäcke hem och sen en ny tvättkorg, M drack glögg och åt pepparkakor medan jag drömde om en ny säng till oss, hittade ett par stycken och en av dem gillade vi båda så den kanske vi ska köpa nu efter nyår, känns bra, börja det nya året med en säng :)
Efter Ikea så åkte vi hemåt, kändes trist men allt roligt måste ju ha sitt slut.

Hemma så fixade vi i ordning och packade upp sen slöade vi framför TV:n innan vi gick o la oss.

Slutledning:
Perfekt helg i ett perfekt Stockholm, trist att jag ångrar att jag Inte köpte skorna bara men det blir skoköp sen iaf :))



2 kommentarer:

  1. Stockholms Lucia från i fjol finns med i Eftersnack, onsdag 12/12 kl 22.27 i SVT 2. Roslagens Lucia från i år är också med, liksom cowboy-kocken Alex Nilson.
    Missa inte det!

    www.svt.se/abc

    SvaraRadera

♥ Your words against mine ♥