torsdag, december 27, 2007

Julafton

Nu är jag lite friskare, fortfarande klen i hela kroppen dock men på bättringsväg! :) Däremot ligger nästan alla andra sjuka nu, det är trist :(

Kan iaf berätta lite mer om min jul nu iaf, den var kanon bra om man bortser att jag blev akut sjuk. Konstigt att jag blev så dålig så fort men men.
På julafton var vi iaf till min svärmor vid 14-tiden, åt lite lätt mat och snackade o bara umgick, Samira kröp runt o busade som bara den i deras hus, hon tycker nog det är kul när hon kan krypa överallt :) Men till slut somnade hon och det så klart precis innan vi skulle åka hem. Vi fick iaf in henne i bilen utan att hon vaknade och sen åkte vi hem för att slå in resten av paketen som vi inte hann eller orkade dagen innan.

Strax efter 16 åkte vi mot min mormor. Mamma, Robban, Ida, Johan, William, Jonathan och morfar såklart var där redan när vi kom. Ida och mormor höll på med maten och det luktade så himla gott, medan dom donade så satt vi oss i vardagsrummet och pratade o myset, Samira busade med william som bara den, såg så sött ut!

Redan efter det att vi ätit började jag må konstigt, trodde först att det var maten men nu iom att så många blivit lika sjuka och som inte ätit av maten så är det ju vintekräksjuka eller nå sånt som jag fick, höll iaf masken tills sena kvällen. Orkade till och med öppna paket och även då vi sagt att vi skulle vara lite sparsamma i år så fick alla en hel del paket, sjukt mycket paket. Samira fick två supersöta pyjamasar av sin gammelmormor och morfar och en moped av gammelmorfar, sen en hel drös mer saker. Vi gav henne en potta som ser ut som en liten toalett och som spelar ljud, jättemysig!
Jag fick ett fint smyckeskrin av mormor och morfar, jättefina smycken av Jonathan, och då började jag till och med och gråta eftersom han är så otroligt söt.

Sen fick jag ju den under bara weekend i Paris-resan av Micke, så nu bär det av till Paris nästa år i vår någon gång, det var ju en sån där Bongo som han köpt, riktigt häftigt och jag längtar verkligen massvis, hoppas bara mina öron klarar av att flyga nu för annars e det tråkigt.
Vi fick lite pengar av mamma och Robban också, det blir antingen Paris-pengar eller valp-pengar, ville ju köpa valp nu efter nyår men jag vet inte om vi ska göra det iom att vi åker till Paris, då måste jag ju lämna bort valpen så får se hur vi gör om vi väntar eller så, fast jag vill ju så gärna köpa en nu medan jag fortfarande är hemma.

Jonathan fick en platt-TV till sitt rum, kikare utav oss, verktyg av mormor och morfar och en drös mer. William fick en söt leksaks-traktor med kärra till som han ska ut o leka med sen i vår men om det inte blir snö kan han ju åka på den redan nu :D
Ida fick ett jättefint självlysande pussel av mig, hoppas det inte blev för svårt och Johan fick en sopskyffel set som var svart med stjärnor på.
Sen gav vi ju bort söta julkort på Samira också :D

Julafton gick snabbt trots att jag fick så ont överallt, tror jag skulle falla ihop totalt en sväng men jag kom ju hemma innan det riktiga helvetet bröt ut, skönt var det.
Låg tom och sov halva dagen igår, kollade lite på Trollkarlen från OZ också :)

Idag har vi kollat på August Strindberg-serien som börjat på SVT1, riktigt bra även om det kändes konstigt och inte alls så som jag lärt mig om honom men det var kul iaf :)

Vill ni se bilder från julafton så gå in på min Bilddagbok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Your words against mine ♥