onsdag, mars 21, 2012

Straff borde utdelas, ordentligt !


Att börja med ett Peace-märke känns lite mysko speciellt då jag känner mig så sjukt irriterad, och blir lite mer irriterad över att irritationen är pga ett program, självklart menar jag Big Brother.
Syrran påminde mig så jag började kika lite smått.
Det som jag retar mig på är att dom i huset verkligen beter sig som dagisbarn, skriker o härjar och är allmänt elaka utan att verka förstå hur illa dom verkligen beter sig.
Det mesta av all negativitet jag känner är gentemot Sipan, jag kan verkligen inte förstå hur han fortfarande kan få vara kvar i huset.
Att en vuxen människa kan bete sig så nonchalant fast tillsägelser och verkligen kasta all skit omkring sig är för mig ofattbart, däremot verkar han sakna både empati, hänsyn, omsorg och ptja egentligen alla positiva sidor verkar vara en bristvara hos honom.
Nu är jag egentligen ingen jättefantast över just BB men att småkika kan faktiskt vara lite, konstigt nog, intressant men nu har dem verkligen gått på tok för långt.
Jag tänker därför kika tills på söndagens live-sändning och se om några åtgärder tas gällande Sipan och blir det inga, alltså att han faktiskt åker ut, så nej då blir det fasen aldrig mer!

Men nu, efter att ha skrivit av mig lite så kan jag också berätta att dagen annars faktiskt varit kanonbra. Jag åkte upp till Borlänge med syster o mormor, vi kikade efter dammsugare åt mormor och hittade en efter ett tag på Rusta, bra pris och helt okej modell.
Annars har vi väl gått i nästan alla andra affärer i Kupolen också men gladast är jag nog för jeansen jag hittade på Lager70 för 200 kr ;) Dom satt kanonbra, snygga o ett helt okej pris.Perfekt nu när jag "vuxit" ur mina andra så nu kan jag ha dem på fredag när vi ska ut o äta :)
Annars vart det småplock typ, lite sådana småsaker som alltid behövs och sen nya tapeter till min hall, så nu måste jag verkligen sätta igång och syster har sagt att hon kan hjälpa mig, iaf om hon får lite vin :P
Uscha jag gillar inte att jag fick den där fix-idén om att börja riva tapeterna för sisådär..sjukt länge sedan.. men mja nu är det gjort o jag måste fortsätta så att jag det blir bra någon gång.
Frågan är bara hur jag ska få underarbetet bra på bästa, enklaste sätt..?! Fast det löser vi nog =)

Nu är det dags att krypa ned, promenader och PUVA står på schemat imorgon, hoppas på ett lika fint väder imorgon som idag, då blir jag nöjd.

1 kommentar:

  1. Prova rullspackel! Det rollas på, enkelt och inte lika jobbigt som att bredspackla hela väggarna. Om det är ojämt underlag så är det bra att måla först, innan spacklingen så inte tapeten bubblar upp sig! Hoppas det går bra! Kram

    SvaraRadera

♥ Your words against mine ♥