torsdag, mars 15, 2012

Kan vi sova nu, eller?!


Känns som om jag sitter mest i koma just nu, mini-koma sover sött sen nån timme tillbaka och jag ska väl sova så sött jag kan snart..

Hos tandläkaren gick det kanonbra även om Smira först inte alls ville sitta i stolen men i mitt knä så funkade det finfint, efter så provade hon själv.. Mjo det gick som en sakta karusell :P
Det roligaste var ändå att hon faktiskt gick med mig hem till Krylbo igen, utan tjat, gnäll eller att jag skulle bära henne, inte ens i våra trappor behövde jag bära henne så jag känner mig mäkta stolt. Visserligen är det inte så långt, knappa 2 km men för en 5åring så är det ju inte så kort kanske.


 Väl hemma vart det lunch o strax därefter kom mormor o syster o hämtade upp oss, vart lite småkik på ÖoB, nya skor på Bagheera och sen lite handling på Kvantum.
Efteråt åkte vi med över till Norberg o drack kaffe. Dagen gick liksom fort och ja nu sitter jag o är trött.
Har småflinat en hel del åt Smiras sätt att sätta "eller" efter hennes meningar, hon låter så jäkla kaxig men det är kul för det är liksom sött. I morse så frågade hon mig "Mamma, Är det morgon nu eller?!" För nån dag sedan var det "Men mamma, har du knäck i öronen eller?!" Förjäkla kul som sagt likadant att hon drar till med lite fiiin sthlmska då o då... "Va ere?" bland annat.. Och där kan jag väl inte redigt skylla på pappan ;)

Och imorgon är det fredag o då ska hon till just nämnda - pappan.. Buhu för mig men veckorna går fort. Jag ska försöka tvätta min rumsmatta och vid fint väder börja krafsa upp på gården.
Ta en promenad och försöka sova en del hade jag också tänkt, annars är helgen tämligen oplanerad o jag känner mig lite smått rastlös över det redan.. Eller ja just, katthems loppis på lördag, skoj som fasen !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Your words against mine ♥