onsdag, mars 14, 2012

Härliga underbara vårdagar


Idag kom jag faktiskt på att det borde finnas fler människor som mig o Samira. Världen skulle bli renare då :)
Vi var ute i "vår" park o lekte och samtidigt passade på att ta bort lite smuts o mossa från det fina leksakståget, det är ju inte på närhet rent o fint men bättre blev det ! =)
Samira har också en tendens att plocka upp skräp som ligger kastad överallt, likadant gör jag till viss del, iaf här utanför och omkring. Dock får jag faktiskt påtala för Smira många gånger att hon inte redigt kan gå o plocka hela tiden efter andra, det blir lite fel för jag tycker då att andra också kan ta sitt ansvar.

Innan vi gick in passade jag på att skrapa ihop lite löv o pinnar samt dra bort lite ogräs precis här utanför, fattar inte varför dom inte gör något mer här, det ser liksom inte alls bra. Dock tror jag att jag tänker hämta min kratta och fixa lite utanför på fredag vid någorlunda väder. Vet iaf inte vad jag ska göra efter jag lämnat Samira så då kan jag ju börja det som hyresvärdarna struntar i. Jag själv tycker ju att det blir bättre o trivs mer :) Tråkigt nog är dom otacksamma så det finns inget att förvänta sig där. Samma sak när det kommer till trapphuset, dom missköter städningen så den fixar jag själv, dock bara på mitt plan :P



Ja iaf så är det nästan bara upptagna dagar, fast ändå kan jag känna mig så sjukt rastlös, jag skulle vila ha något att göra mest hela tiden. Fast för min del skulle ju inte det vara alltför bra egentligen. Så jag nöjer mig väl ;)
I söndags var ju jag o Smira nere o gick vid älvleden, fortfarande en hel del is och väta men mysigt ändå, vi stannade under Brogårds-bron o kastade sten på isen så att den skulle lossna, Jag sa åt Smira att hon skulle se till så att hon inte blev blöt, det var dock jag som blev det :P Så ptjaa.. jag vet ju varför hon kanske inte lyssnar alla gånger när hon har en mamma som bara måååste prova saker..
Skoj var det iaf, sjukt att det kan vara så befriande att kasta stenar och sedan se isen lossna och flyta iväg. Men våren är på väg, så jäkla mycket. Det knoppas, det är krokusar, tussilago, islossning, svanar och dessa fåglar som låter så illa så att jag drömmer om sälar.. Dock tar det inte alltför lång tid innan jag inte hör dom igen för att jag vant mig så det har liksom sin charm fast det inte är det ljuvligaste.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Your words against mine ♥