måndag, februari 13, 2012

Vi börjar veckan med livets ironi


Hjälpsamma Pixie, det e faktiskt jag det.. eller ja iaf lite tycker jag.
En gubbe på Konsum här hemma kom fram o frågade mig om vilket skurmedel som kanske är bäst, jag är ju kvinna så jag vet ju sånt påstod han..
Min första tanke var "va fan! så jag ska kunna sånt för att jag är kvinna?!" Andra tanken " Haha, jag avskyr ju att skura!" Men ist för att sucka o påtala hur pucko han är så hjälpte jag honom så gott jag kunde, frågade lite och nämnde lite att jag själv faktiskt tycker att just Ajax inte riktigt är värt pengarna o då speciellt inte på Konsum som faktiskt är dyrt och jag är ju lite snål. Han skrattade lite men tacka så fint för hjälpen o önskade mig en bra dag.

Efter Konsum o när jag nästan var hemma kom en äldre tjej fram o frågade på engelska om hur man kom till Avesta Central, tur nog så söp jag inte bort all en engelsk jag kan så så jag förklarade hur bussen gick, vilket nummer o vilken tid, och det kom jag ju också ihåg..
Fasen det kändes riktigt bra. Jag tycker om att vara hjälpsam.

Och nu när jag kom in i trapphuset så fick jag det bekräftat att tanten i lghten bredvid mig faktiskt flyttat ut, dock hade dom varit på o brutit på hennes dörr i helgen :/ Skönt nog så har ingen varit på min dörr, förvisso vet nog också det flesta att det inte finns något av värde hos mig.

Var ju så duktig också o tänkte tvätta nu när jag köpte tvättmedel men tji fick jag när vattenslangen gick av :( Så nu måste jag ut o leta på en sådan för att börja tvätta i tvättstugan känns verkligen inte lockande :/ Plus med det hela är väl att jag nu kan leta efter en som är lite längre så jag slipper flytta maskinen hela tiden :)
Däremot är det säkert dyrt så jag kommer säkert inte ha råd med en sån på ett tag...

Baha.. Veckan började verkligen med plus minus noll men äscha.. Livet går vidare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Your words against mine ♥