tisdag, februari 28, 2012

Åren har gått åt


Idag är det exakt 1 vecka kvar till lilla skitungen faktiskt blir hela 5 år ! Helt otroligt kan jag tycka, vart tog dessa 5 år vägen egentligen?
Och hur mycket har inte hänt under dessa år.. Människa, livet, barn är fasen helt makalöst häftigt.. Eller ptja.. mitt barn iaf ;D



Hemma vid mig kommer vi dock inte ha något redigt kalas utan mer familj, jag känner verkligen inte för att ha ett barnkalas hemma hos oss, det blir för trångt först o främst och sen tror jag faktiskt tråkigt nog att mitt psyke inte fixar det. Kan bara tänka mig prestationsångesten och att den sociala biten skulle bli för mycket.
Sen kan jag ju också anse att hon ändå inte har ett såå stort behov av det ännu.
Kompisarna kan hon träffa utöver och det behövs inget kalas för det. Däremot tror jag att hennes pappa m familj skulle fixa det så det är ju skönt för hennes del och även för min del.

Jag har heller inte haft något sådan kalas när jag var liten, inte vad jag kan minnas iaf. Någon kompis har varit med o firat men inte just barnkalas. Vet heller inte om jag önskat mig det heller.. Jag får och fick även som barn lite ångest av att ha så mkt folk omkring mig och det vart just jobbigt av att få presenter o dyl för jag kände mig som oftast väldigt skyldig på något sätt.. Så var det med julaftnar också och än idag.

Så kan dt vara.. Nu ska jag ta lite kaffe =) Sitter hemma hos syster o hon tråkungen har legat i sängen o kikat på vampire diaries men nu kom hon fasen upp.. Hoppas hon vill med ut i solen en sväng också =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Your words against mine ♥