lördag, februari 18, 2012

Städnoja o djurkryp


Redan helg igen, veckan gick då sjukt fort. Jag är dock glad över gårdagen, vart ju inte som tänkt men bra ändå. Jag fick hämta gullungen från dagis.. Eller fick o fick, jag bestämde o sen så hann hon o jag hälsa på syster lite o bara vara lite extra innan hon skulle till far sin igen.
Efter att vi lämnat av henne så vart det upp på Jysk igen där syster faktiskt hittade en soffa. Det vars å kul för först när vi gick in så påtalade jag att hon fan inte kunde köpa en soffa där och sen när vi gick runt hittade vi ändå en soffa som var sjukt billig och inte heller alltför ful eller oskön. En tresits för 800 så den fick det minsann bli. Bra köp ändå tycker jag med tanke på att de andra hon kikat på legat över 5000 och nästan varit för stora allihop.

Iaf så hann vi ju ut till pappa också för att hämta släp, skrapade lite lotter men ingen vinst alls :/ eller jo pappa fick typ 40kr men alla lotter var ju hans ändå :P

Fick lite halvt psykbryt på förmiddagen efter jag lämnat Smira också. Dammsög klart det jag inte hann under torsdagen eftersom dammsugaren luktade lite bränt och sen fick jag för mig att skura.. Det händer typ aldrig så nu skurade jag både kök, hall o lite v-rum samt skura bort allt äckel-grej på ytterdörren o lite av trapphuset.. Så typiskt mig, när jag är igång finns det nästan inga gränser.
Kom iaf på att om jag städar sådär varje dag så kommer jag nog fasen gått ned minst 10kg till sommaren så jag insåg att så ofta får jag inte städa ;) För om jag gör det å går ned så mkt så väger jag liksom under 40kg o det är ju inte okej.. Så liite städning får det bli ;)



Lite surt dock att jag dammsög ren sofforna och bäddade där Missan brukar sova men då har hon iaf lagt sig på ett nytt ställe o hårat ned samt att hon redan hunnit håra ned mattan igen så det blir att dammsuga den idag igen då.
Det e nå speciellt med den mattan o djur. Ture var likadan, låg o åmade o hade sig mot mattan precis som Missan, dock ser hon mkt roligare ut när hon drar sig mot den.. Ture såg bara knasig ut, Missan ser verkligen störd ut.. Fast hon är ju sån, nog därför jag gillar henne.

Nu ska jag ha i mig mer kaffe o sen spela lite Mario så får vi se vad denna lördag tar vägen. Syster är sugen på fest o jag vet faktiskt inte. Jag har haft lite svackor senaste dagarna och känner mig väldigt orkeslös till och från.. Vissa ord ekar sen Sälen även fast jag vet att det inte menades riktigt så, så känns det verkligen förjävligt ! Men jag försöker iaf att slå bort det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Your words against mine ♥