tisdag, februari 05, 2008

Människor

Fick lite kommentarer för mitt inlägg "Misshandel"
Några av mina vänner har varit med om samma sak som mig och jag kan inte fatta att det är sant, självklart vet jag att det finns fler än jag som råkat ut för detta men det är så hemskt, tycker inte att det ska finnas någon som får stå ut med misshandel eller liknande, varken män eller kvinnor!

Hörde också att han som mördade Candra fick livstid, skönt på något sätt även fast det inte känns tillräckligt och sen också att han får gifta sig! Tycker han borde blir från tagen alla sådana rättigheter, tar man någon annans liv så ska man ta mig tusan inte ha mänskliga rättigheter!! Så tycker jag iaf!

Jag blir så arg men jag försöker att inte ödsla energi på honom utan på att komma på något sätt att kunna förhindra och förebygga våld - all slags våld!
Tror jag ska försöka utbilda mig inom något sånt för jag gillar att kämpa för andra människor och känna som om jag försöker göra något bra.
Mitt första mål är att(tror jag) försöka utbilda mig så att jag kan jobba hos Maria Ungdom i Sthlm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Your words against mine ♥