torsdag, februari 07, 2008

Äta sten

Idag är jag trött, Smiris väckte mig med ett vrål strax före 5 i morse, kan lova att jag inte var så pigg då men som tur var så somnade hon om ganska fort fast självklart i vår säng och då kan ju inte jag sova speciellt bra eftersom hon så lätt ska försöka krypa ur och det slutar bara med gråt.

Annars idag har vi busat o gosat, Turis mår ännu bättre och har ätit visserligen mest ris och inte speciellt mycket torrfoder men huvudsaken just nu är ju att han äter något och dricker. Ska till en veterinär imorgon och köpa nå fler special-burkar så att vi har hemma att blanda med om han skulle få för sig nå skumt igen, den gillade han verkligen så det måste vara kanon att blanda torrfodret med :)

Micke har kommit hem också, direkt så stack vi till djuraffären i Krylbo och kollade lite, fanns söta kojor och massa annat skoj men jag vill inte köpa så mycket ännu eftersom jag inte vet hur mycket han kommer att växa så jag avvaktar lite, ska iaf snarast köpa en liten egen koja till honom som Smiris ska lära sig att det bara är Turis och att hon inte ska vara där och störa, hon är ju riktigt duktig ändå, duktigare än vad jag trodde :P Sen är hon ju så söt och ska krama o klappa men hon är ju lite hårdhänt så man får verkligen passa dem men dom är söta tillsammans :D

Idag bajsade Turis ute också, första gången sen han blev sjuk, fortfarande lite lös i magen så ska nog köpa med mig lite mer Canikur också så att han slipper vara så lös i magen så kanske det blir ännu bättre :)
Det skummaste med Turis är att han älskar att äta små-sten och grus (?) fattar inte varför det är så kul eller gott men så fort han ser minsta lilla så ska det bara in i munnen på en gång så man får verkligen vara vaksam men det är ändå väldigt kul även fast det är jobbigt, fast det visste jag från början även då jag hade räknat med att det skulle vara jobbigare än det är nu men det kommer säkert n¨å bakslag eller så :P

Nu ska jag kolla igenom lite bilder sen är det dags för sista promenaden, försöker ta en strax före 24 så kissar han inte inne så mkt under natten, hans äger ju inte till på natten heller men det är han nog för liten för.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Your words against mine ♥