lördag, september 03, 2011

I sjukdomens våld


Baha, sjuk, det e jag det.
Fast idag är det bättre.
Det börjades natten till torsdag. Vaknade av att jag hade så jäkla ont i lederna, framför allt handleder o fotleder samt knän. Då förstod jag.
Eftersom jag inte gjort nå speciellt så vart det bara sjukdom som var på G och jodå, torsdags morgon var jag nästintill död, feber och ont överallt, halsen värkte huvudet dundrade och jag ville inget annat än att sova.
Dock hade jag lovat lillebror Jonathan att åka med till Sala så det gjorde jag också.
Han skulle skriva upp för mopedkort och sen skulle vi till lekparken.
Det gick faktiskt an även om jag mådde uruselt.
Lekparken där är iaf klockren, finns hur mycket som helst, klätterställningar, gungor o så.
Kul med andra ord och nu åker vi definitivt dit fler gånger.
Jonathan klarade sitt prov också, hur jäkla kul och bra som helst =)










Väl hemma, jag ville bara sova igen men klockan var bara kring 16 o Samira som jag trodde skulle vara trött var då inte det minsta trött. Men snäll som hon är så lekte hon för sig själv medan jag la mig och efter ett tag kom hon på att hon ville ligga bredvid mig o kolla film så det gjorde vi.
Torsdags natten var hemsk med hög feber o ännu mera ledvärk och halsont.

Hela fredagen låg vi också, jag trodde ärligt talat att Samira skulle få totalt psykbryt men hon låg tillsammans med mig o kollade på Scooby Doo, sjöng o berättade sagor.
Hon är så jäklans go så jag skulle kunna börja gråta, när jag somnade till väckte hon mig med sång och sa att hon ville väcka mig bara för att säga att hon tycker om mig. :)

Nu är hon hos sin pappa, jag hoppas att hon fick springa av sig lite igårkväll, annars kunde hon nog inte sova efter en hel dags lugn i sängen.
Jag har dock stannat i sängen, jag orkar inte mer och har svårt att gå men som skrivet, den högsta febern är nu borta.
Tack gode gud för film, dator och wordfeud på mobilen =)

Nu är det dags att svira in sig i täcket igen och fortsätta se Shutter Island som för den delen verkar riktigt bra!
Och en sak till, Tack Jonas för att du kom hit med både choklad, värktabletter o dricka, du är en sann vän! <3

1 kommentar:

  1. du är en sann vän också. Du har stält upp så mycket för mig med. du är i bland bäst<3

    SvaraRadera

♥ Your words against mine ♥