lördag, april 26, 2008

marknadsdags.





Hallå!
Idag har jag varit i Norberg nästan hela dagen, åkte dit strax vid 12 och sen kom vi inte hem förren vid 18.30 nu ikväll. Vi hade tur med vädret också, precis när vi gick till bussen trodde vi att det skulle bli kallt och grått men väl i Norberg var det riktigt varmt och skönt. Själva marknaden gick man igenom ganska fort och inte fanns det så mycket kul heller egentligen men det var mysigt att gå runt och kika lite och hälsa på gamla vänner och bekanta.
Micke passade på att köpa lite strumpor också :)

Vi hade ju Ture med oss och jag trodde att det skulle bli svårt men han var så duktig och gick lugnt och fint och skällde inte alls på alla som jag trodde att han skulle göra. Visserligen bar jag honom ganska mycket också, känns inte så snällt att låta han gå så mycket när det är så mycket folk som kan trampa på honom. De flesta som vi mötte berömde honom också för hans söthet och hur fin han är, känns kul och smickrande samt ganska ironiskt iom att han är en ganska äcklig hund med sitt f frenetiska bajs-ätande :P Men nu är Norberg lite renare från sånt iaf, hehe.
Samira var ju självklart också duktig men det är ju hon som oftast, nästa helg är det Rättviks marknad och den är ju större, vet inte riktigt hur vi ska göra med Ture iom att det burkar vara så himla mycket folk och långt att gå men det visar sig. Micke är ju sugen på att stanna kvar och festa lite men jag vet inte ännu, kan ju vara kul men samtidigt drygt - jag har blivit alldeles för bekväm av mig :P

Nu ska vi snart se på en film, eller om vi går in och lägger oss i sängen och kollar på film kanske. Måste iaf ut med Ture innan, dags snart. Träffade kusin Jhonnie också alldeles nyss, blir så glad när jag träffar honom, samtidigt ledsen då han inte mår fullt så bra som jag tycker att han borde och förtjänar. Han var på fest här bredvid hos en gammal klasskamrat till honom.
Han är så häftig Jhonnie med sitt mörka hår och stil fast det är så konstigt att se honom så också iom att jag inte är van vid det men det passar väl honom :)
Smakade nån himla god vodka av honom också, svensk vodka smaksatt med grapefrukt och citrongräs, mumsigt tycker jag :D
Linnéa, min andra kusin - skrev tidigare till mig på bdb - Jenka och Jonka forever! Synd bara att det inte riktigt är så längre, saknar den tiden faktiskt - saknar min älskade Jonka! :)
Ska nog försöka dyka upp hos dem nästa gång det vankas lite fest, kan ju vara kul, men nu blir det pepsi max och mys med Micke och en och en annan chokladbit :)

Ha en fortsatt trevlig helg allesammans!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Your words against mine ♥