tisdag, april 15, 2008

En hel del

Helgen som var gick fort, vi var mest ute hela tiden och det var så skönt :)
I Fredags så var vi på sista föräldragruppen, det var riktigt kul och Samira tyckte det var häftigt att träffa alla jämnåriga igen. Hon och Filip kramades så mycket så dom hamnade på golvet och började gråta, såg riktigt kul ut faktiskt.
Micke tyckte dock inte alls att det var lika kul som jag tyckte men det var väl för att det bara var en annan pappa där som han inte känner.

Efter träffen gick vi upp till Jysk och ÖoB, kikade lite men hittade inte nå speciellt. Samira somnade nästan innan vi hann sätta henne i vagnen och hon sov sig igenom hela Jysk och ÖoB men det var bara bra. Därifrån så tog vi bussen ned på stan, väl framme vid busstationen så vi Smira åka lite leksaks moped, det var ganska kul, hon såg så fundersam ut :)

Vet dock inte riktigt vart hela förmiddagen tog vägen för vi var hemma kring 15.00 så då åt vi lite och Micke vilade lite sen gick vi ut igen och lekte lite, Samira och Micke åkte rutschkana och sparkade lite boll medan jag satt och busade med Ture som var helt nipprig för att alla sprang runt. Innan vi gick hem gick vi in på Coop och handlade lite och sen var det bara hem och äta lite och sen somnade Smira ganska fort och jag o Micke kollade på Talang 2008.
Tror faktiskt att vi allihopa somnade ganska tidigt den kvällen men det var bara skönt och skönast var ju att vi hade gjort något under hela dagen :)

På lördagen gick vi upp ganska sent, åt lite frukost och städade innan vi drog ner på stan och kikade lite. Syster och hennes pojkvän kom ner också och skulle fika med oss. Fast jag och Ida fastnade inne på Lindex där vi provade kläder, jag hittade hur mycket fint som helst som jag ska försöka köpa när jag får lite pengar. Det var sånt där fint och somrig som ändå var riktigt lätt att använda till nästan alla tillfällen och det är precis sånt som jag behöver nu :)
Ida hittade en jättefin länge tröja/tunika i en turkos färg, iaf hoppas hon köper den sen för den var hon jätte fin i! Sen så provade hon en lika klänning-grej som mig så nu ska vi nog ha lika, hihi. fast jag vet inte om hon kommer köpa den men det visar sig väl.

Vi skulle egentligen in på HM efter och jag skulle leta solglasögon men jag, Micke o Smira satt oss och fikade ist medan Ida o Johan kollade runt lite. Efter ett tag träffade jag kusin Malin och hennes pojkvän, pratade lite med dem och sen kom Ida o Johan o fikade lite. Strax innan stängning började vi gå hemåt. Väl hemma fixade jag o syster soltid så vi kunde sola lite solarium och sen vart det bara lugnt resten av kvällen. Samira ville inte riktigt somna i tid men hon fick sitta uppe och gosa med oss.

Söndagen var ganska seg och rätt så händelselös egentligen. Jag kände mig bara rastlös men samtidigt trött. Vi städade lite och plockade lite innan min pappa m familj kom förbi på fika och sen kom Smiras farmor förbi och kikade på strumpor som Ida säljer. Smiris fick en söt t-shirt som det stod övningsgår på :)
Sen fick vi ju försenade presenter från min pappa också. Jag fick jätte fina döskalleglas och Smira fick en docka som låter, fört tyckte hon den var läskig men nu ska hon mata den med nappflaskan som hörde till, ser ganska kul ut faktiskt.

Igår måndag så började Micke på sin sista vecka hos Eriksson, det känns så himla konstigt att han nästa vecka kommer vara häromkring och jobba och faktiskt komma hem på kvällen. fast det känns ju samtidigt väldigt bra och det kommer vara så mysigt att kunna lägga sig tillsammans varje kväll.

Nej nu måste jag sluta skriva, Samira måste tvättas av eftersom hon har mat över hela sig och sen ska vi hitta en buss som går till Norberg för vi ska hälsa på mormor och leka lite med William idag.
Vart ett himla långt inlägg nu, hoppas någon fattar vad jag skrivit och att inte allt vart helt konstigt, hade ju ingen tid alls i helgen att skriva så då blev det nu ist :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Your words against mine ♥