torsdag, april 10, 2008


God morgon!
Fast det var egentligen ganska länge sedan, vi har varit ute och gått och bara myst, trots all snö vi fått så är det riktigt skönt ute. Samira har kollat på alla fåglar som är hennes nya favorit, sen har vi sk power-walkat Ture så att han ska bli lite trött, nästan omöjligt att få honom trött och sen är det så svårt iom att man måste vara försiktigt eftersom han fortfarande är en valp. Men han är verkligen hur energisk som helst, speciellt när han hittar hundbajs, usch han är så äcklig! Han ska bara äta all bajs han hittar och jag tror jag ska spy varje gång när jag ser det och sen när man säger åt honom blir han elak. Har ju provat och byta foder men det verkar inte funka men vi ska prata med veterinären också och se om det finns något annat bättre foder eller nå annat sätt.

Ikväll kommer Micke hem också. Vi ska panta alla våra brukar och flaskor i helgen, har tre stycken stora svarta sopsäckar fulla. Sen imorgon är det ett-års kalas på föräldragruppen så ner dit ska vi och se alla andra bebisar i Samira ålder. Fast vi ska ner dit redan 10.30 så bara hoppas att min lilla morgontrötta bebis inte är alltför trött och grinig :D
I morse så vart det iaf ingen direkt sovmorgon, vi var uppe redan strax efter 8.00, ganska skönt även om jag var riktigt trött fast jag inte la mig speciellt sent.

Mormor kommer hit nu efter lunch också, det ska bli kul, är så himla skönt när hon hälsar på. Hon får mig på bra humör och sen är det ju alltid mysigt med lite sällskap och besök speciellt av henne. Ska se om hon vill följa med på promenad då också eller om vi kanske ska ner på stan och kika en sväng, jag har faktiskt inte vart ner där på jag vet inte hur länge. Skulle behöva nya jeans men det har jag inte riktigt råd med just nu men man kan ju alltid kika lite iaf :)

Trodde nyss att Ture bajsat inne fast vi nyss vart ute men jag hittar inget bajs, antingen har han ätit upp det eller så är det hela han som luktar eller fiser :/ Hundar är inte det fräschaste husdjuret alla gånger, fast katt kiss är ju värre iaf!

Nu ska jag nog spana runt lite här på internet, ska kolla om min facebook är kvar isf ska jag nog ta bort den, sitter aldrig där iaf så finns liksom ingen anledning att vara kvar där då, sen ska jag nog kika in på min familjeliv sida, har liksom nästan glömt bort den, ska ju kolla om alla kommer imorgon på träffen :)

Just ja.. om nån är sugen på att köpa en Herqules-barnvagn razor 6spin så får ni höra av er för vi ska sälja våran och köpa en mindre kompaktare vagn iom att Smira ska gå mest hela tiden, känns onödigt att ha den kvar då, fast jag gillar den så mycket men bäst att sälja iaf så ni kan ju maila eller lämna en kommentar om ni är intresserade..?

Kram Pixie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Your words against mine ♥