onsdag, oktober 12, 2011

Tidig frostig jäkla morgon





Helt sjukt att vara vaken nu. Jag är sjukt trött och det är mörkt. Mörkret är iofs rätt okej, det e lite mysigt.
Samira hon sover fortfarande, hon kommer nog fråga om jag inte sovit något för det brukar hon göra när jag inte sover o hon är vaken.
Natten var okej, jag lyckades somna rätt snabbt men sov egentligen bara 2 bra timmar. Strax efter 01 vaknade jag första gången o sen blev det nästan med en timmes mellanrum. Det suger o gör mig bara ännu tröttare men det är bättre att vakna vid 1-2-3 än att vakna vid 5 för då blir jag alltid fundersam på om jag verkligen ska försöka sova mer eller försöka göra något.

Kallt är det också, ingen snö än som tur var men frost och kallt i lägenheten. Dock har jag inte dragit igång alla element, om jag gör det för tidigt kommer jag tycka att det är ännu kallare när det blivit så ute. Bättre att dra på sig kläder än så länge.

Det påminner mig om att när jag får pengar så måste jag hitta en vinterjacka, den jag har nu är inte bra alls, inte varm o inte snygg. Jag har haft den sen innan jag var gravid med Samira och under den tiden också iofs. Så det börjar bli dags för en ny.
Jag vill ha en turkos egentligen men det verkar inte finnas alltför många. Men dom hade fina på Kappahl, så får dra mig dit o prova nån dag eller så.
Jag har dock barnstorlek på jackorna, inte alltid men oftast och som på HM och på pojksidan är jackorna perfekta, då slipper jag det figursydda också =)
Min svarta softshell-jacka är iofs bra, den är därifrån men jag vill ha en som är varmare från början utan att behöva ha tjockare under.
Löser sig säkert, ska bara komma ihåg att det är något som behövs o varmare än alla dessa klänningar ;)

Nu ska jag dricka lite kaffe och ta o tvätta ansiktet så jag kanske ser lite pigg ut, mer pigg än vad jag känner mig kan vi ju hoppas på och btw så gillar jag inte när folk ska berätta för en om att man ser trött ut, det visste jag redan då jag känner det ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Your words against mine ♥