fredag, juni 29, 2012

Tiden sveper iväg


Fasen det går fort nu, snart juli redan och ptja tråkigt nog kan jag hålla med de flesta gnällspikar o vara likadan, sommaren saknas. Vi har haft fina dagar men den där riktiga värmen saknar jag.
Jag gillar när det är übervarmt även fast det inte är såå kul att varken jobba eller svettas så vill jag ha tropik ändå :)

Idag är det fredag, sista arbetsdagen och dags för hemhämtning av gullungen. Kvällen blir bara lugn har jag en känsla av men det är skönt, fredagarna ska vara så.
Veckan som har gått har verkligen varit bra, på alla vis till och med. Jobbet har gått galant, jag har trimmat som bara fy sjutton och det är så kul ! Jag önskar mig en egen trimmer när jag fyller år, vart jag ska trimma då vet jag inte men det finns nog alltid ställen :D
Förutom att jobbet funkat så har jag o Daniel haft det bra också, vi har ju en tendens att lätt hamna i tjafs om triviala saker men denna veckan har vi hållit oss till nivåer som känns lite mer moget dvs diskussioner ist för bråk och det har funkat.
Han har tagit lite mer ansvar över hemmet och det känns för mig mycket bra och även fast han inte bor här "på riktigt" så känns det för mig mycket bra när han också hjälper till och inte bara pratar om att han vill hjälpa till eller väntar på att jag ska ge honom direktiv.
Jag har då faktiskt hittat en riktigt bra kille och jag hoppas att han fortsätter så som han gör nu.

Nedräkningen för Power Meet i Västerås har börjat också, 6 dagar kvar tills jag, syrran o Tove åker ned, efter oss kommer Ola ned och jag hoppas att Daniel kikar ned också trots att han är lite skeptisk än så länge :/
Men skoj ska det bli, efter att ha missat förra året så känns detta år ännu mer efterlängtat, och jag håller tummar o tår på att vädret vill vara varmt o soligt utan regn o kyla ! Sen hoppas jag att pappsen tänker låna ut sin husbil till oss för då blir det lite enklare med packning o mat, jag har inget emot att sova i tält men att ha det lite bekvämare gällande just packning o mat skadar inte.

Nu ska jag iaf ta o får i mig lite frukost, den biten har blivit bättre också även om det inte är den bästa frukost så är en smörgås eller en tallrik yoghurt bättre än bara kaffe :)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Your words against mine ♥