onsdag, juni 06, 2012

En nationell dag


Sveriges Nationaldag eller som förr Svenska flaggans dag.. Numer också röd dag så båda jag o Smira har varit lediga. Dock blev det ingen direkt sovmorgon men ändå lugnt o skönt. Strax kring lunch åkte vi med min mormor först till Ica och sen hem till dem i Norberg. Redan igår bestämde jag o Smira att vi skulle grilla hamburgare men jag tyckte det kändes lite tråkigt att göra det bara vi två så då passade det suberb med att åka ut till mormor o morfar. Jonathan kom också ned så äntligen fick han sin födelsedagspresent - ett litet armband med hans namn som jag knåpat ihop själv :-) Tror han blev nöjd för han tog på sig det på en gång :-D

Jag stod för grillningen och mest nöjd är jag nog för att till o med morfar tyckte det var gott och åt även lite haloumi och erkände att det inte alls var så tokigt.

Känns kanonbra!

Jag passade på att plantera om en av mormors blommor också, låna nya krukor hem till mig o så fikade vi lite innan vi åkte upp till Karlberg.

Jäkligt fint där, grönt o en fin damm men karparna syndes inte till så jag vet inte ens om dom är ilagda ännu.

Jonte o Smira sprang runt lika mycket båda två, Samira lyckades faktiskt att göra en halv handvolt. Bra på det sättet med Jonte, han gillar också gymnastik o akrobatik :-)

Jag hittade början till ett äckligt getingbo också, i en liten lekstuga :@ Hoppas dom tar ner det innan det blir större bara så inget barn lyckas slå ned det. Uscha för getingar, kan inte alls med dom!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Your words against mine ♥