fredag, mars 07, 2008

maktkamp


Hallå!
Tänk vad lite jag har skrivit på sistone, mest för att jag inte haft tid och varit för seg för att orka helt enkelt.
Sen nu när Micke har varit hemma är det inte så kul att sitta här och skriva, mycket mysigare att försöka umgås och så ju :)

Igår hade vi kalas för Samira, visserligen var hon mest grinig men det var kul iaf. Mamma, Robban, Jonathan och William var här och fikade. Idag kommer Mickes mamma och mormor, sen är det fler som kommer i helgen.
Det känns så himla konstigt att vi för ett år sen låg på BB med en liten liten flicka. Allt har gått så rasande fort, precis som alla säger.
Fast jag kommer även ihåg de första månaderna hur segt det kunde vara. Allt var ju så nytt och man var så himla trött av amningen, vet att det var första gången jag kunde somna av att bara lägga ner huvudet på sängen och det var så skönt men sällan fick man ju sova mer än 2-3 timmar åt gången men de timmarna var underbara att sova :)

Och nu är det nästan aldrig en lugn stund, visserligen har jag en otroligt snäll flicka så inget är egentligen svårt.
Nu är hon väl lite jobbigare, hon har varit väldigt gnällig på sistone men jag tror det är förkylningen som hänger kvar o djävlas.

Sen har vi maktkamp här hemma också, min lilla söta hund är så envis och maktgalen nu och jag försöker verkligen sätta honom på plats men det slutar bara med att jag viker mig och känner mig elak, vilket jag vet att det bara är dumt, men jag tycker det är svårt men jag försöker iaf att få lite bättre pli på honom och lite bättre har han blivit.
Ska försöka fixa så att vi kan gå nån valpkurs snart också, måste bara vaccinera honom först, har ju inte blivit av ännu men på måndag ska jag ringa veterinären och fixa en tid :)

Nej jag ska ta och göra något innan Mickes mamma och mormor kommer, både Samira och Micke ligger och sover, jag orkar inte sova nu, spar mig tills ikväll ist :D
Tror jag ska ta och äta upp thai-matsresterna vi har i kylskåpet :D

1 kommentar:

  1. Hej! Vilgot tackar och bockar för fina kommentarer och komplimanger på bloggen. Kul att du tittar in! Din dotter är också fantastiskt söt!

    SvaraRadera

♥ Your words against mine ♥