onsdag, maj 27, 2015

Andra för dagen

Oj oj, två inlägg på en o samma dag.. Det har ju inte hänt sen typ urminnes tider ;)
Jag borde egentligen sova, har legat i sängen säkert en timme minst o klurat o pratat med Kristoffer om sommaren.. Första året sen någonsin jag har betald semester, dessvärre också första året jag har ett seriöst jobb och det innebär att barnpassning etc för Samiras del blir ett "problem"
Fritids ligger i Grytnäs, jag har fortfarande varken körkort eller bil. Att få Smi att åka buss själv när jag själv inte ens vet hur dom går och så den stora vägen där, nä det är inte sån bra plan och cykla är svårt för min del, min kropp orkar inte. Mycket talar emot att det ens ska gå o lösa men på nå sätt ska vi nog fixa det.
Samiras pappa ska ha henne hos sig lite extra när han ändå har semester, han har tidigare än mig också så vi kan avlösa varandra.
Direkt efter skolavslutning blir hon hos sin gammelmormor - min mormor alltså.
Tråkigt är väl att Samiras mormor som vad jag vet är sjukskriven säkert skulle kunna hjälpa till men hur mkt skit hon får höra där vet jag inte, tungorna är inte direkt fina där borta så jag vette fasen om jag vill ha min dotter där då. Det är tråkigt att det är så, att Smi inte har nån riktig mormor men vi kan ju låna Kristoffers mamma, hon får vara lite låtsas släkt åt oss o lika min morbror o hans fru/familj.. Mer moderskänslor därifrån än jag nästintill fått hela mitt liv! Fast mammaproblemen ska vi lägga åt sidan nu annars vette tusan vart allt bär hän..

Så sommarfritids, ja det ska bli intressant att lösa men bara jag får mer ork o mindre ont så borde det gå, synd bara att min muskelstyrka (bl.a.) har blivit mindre medan Smi blivit större, borde ju vara lika för oss båda :P

Men nä, mitt andra inlägg får vara klart nu, jag måste sova om jag ska komma upp inte alltför död imorgon. Räcker med att Smi inte alls ville sova när hon skulle så det blev sent för henne också.. Då kan det innebära o krävas ganska mkt energi imorgon för min del..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Your words against mine ♥